close
تبلیغات در اینترنت
آینده‌ی ابری سونی: پروژه‌‌ای با طعم Gaikai
به گیم سیتی امتیاز دهید


دسته بندی
Category
جدیدترین مطلب
New Post
نویسندگان
Authors
آرشیو مطالب
Archive
آمار گیر
Statistics stuck
خبرنامه
Newsletter
    براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

دوستان 2 +
Friends
پیوندهای روزانه
Dialy Link
پشتیبانی
Support


ثبت نام سریع
Register Fast
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نظرسنجی
Poll
پشتیبانی
Support
دوستان عزیز اگر یاهو مسنجر ندارید می توانید بدون یاهو مسنجر در این قسمت با من چت کنید
رتبه وبسایت ما درگوگل
Pagerank
تبلیغات
Propaganda
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

کنسول ها
Consoles
بازی کامپیوتر
پلی استیشن 3
ایکس باکس 360
پی اس پی
پلی استیشن 2
آخرین ارسال های انجمن

آینده‌ی ابری سونی: پروژه‌‌ای با طعم Gaikai - تاریخ : چهارشنبه 14 تير 1391 زمان : 23:25
بازدید : 89 درباره : اخبار جهان ,

به جریان انداختن (Streaming) تنها بخشی از آینده‌ی پلی استیشن است، ولی بخشی حیاتی برای این برند خواهد بود و اهرمی است که می‌تواند دوباره کالاهای سونی را به صدر در میان تعداد رقبا برگرداند. سوال اساسی این جاست: چه کسی OnLive را خواهد خرید؟

اکنون راحت است که بگوییم سونی در شرایط سلامت اقتصادی ناهمواری است. اخیرا سونی بدترین گزارشات مالی تاریخ خود را منتشر کرده است و رییس جدید این شرکت، کاز هیرای، وظیفه‌ی سنگینی در مقابله و رویارویی با این شرایط وخیم دارد. وی در حال حاضر با یک شرکت پر افت و خیز دست و پنجه نرم می‌کند و نقدینگی زیادی هم در اختیار ندارد. امروز بالاخره، کمپانی اعلام کرد که آن‌چه VG247 (خبرگزاری) پس از E3 در مورد خریداری پلتفرم بازی‌های ابری Gaikai اعلام کرده بود، به حذف ۳۸۰ میلیون دلار در شرکت و علاوه بر آن تورم حساب بانکی موسس آن یعنی “Dave Perry” منجر شده است.

و اما این به چه معناست؟ این موضوع بیش از هر چیز به شما می‌گوید که سونی، واقعا، واقعا خواهان Gaikai بوده است. به قدری که حتی موجودی حساب‌ها نامتوازن شوند. با این‌که بسیاری از ما باور داریم “سرویس گیمینگ ابری” در آینده‌ای نزدیک بخشی از آینده‌ی این مدیوم را در نقطه‌ی مسلمی تشکیل خواهد داد. سونی می‌خواهد هر چه زودتر وارد این قضیه شود. در هر حال سونی با وجود برنامه‌ریزی برای لاین-آپ آینده‌ی پلی استیشن تصمیم گرفته است و مطمئنا سرویس بازی ابری بخش مهمی از این آینده را تشکیل خواهد داد.

تکنولوژی Gaikai بسیار جالب است. برخلاف رقیبش OnLive، پری هرگز سعی نکرده سرویس خود را به عنوان رقیب کنسول‌های خانگی و یا PCهای مخصوص بازی معرفی کند و سعی در متعادل کردن جایگاه “بازی ابری” داشته است. Gaikai تنها؛ راهی است برای عرضه داشتن بازی‌ها به سکی جدید، در راهی جدید و برای دستگاه‌های جدید. Gaikai در یک مرورگر اجرا می‌شود، بدون نیاز به هرگونه سخت افزار و یا نرم‌افزار اختصاصی، و برای کارهایی از قبیل نمایش دادن فول دموهای بازی‌ها بر روی یک وبسایت و یا دسترسی به یک MMO از یک تبلت ساده که برای اجرای بازی به اندازه‌ی کافی قدرتمند نیست؛ پیشنهاد می‌شود. شما به علاوه می‌توانید بازی‌های کامل را بر روی‌ آن بازی کنید، البته Gaikai ادعاهای مشکوک و ناسنجیده‌ای چون، بازی بدون تاخیر و یا کیفیت HD شفاف را همچون OnLive با خود همراه نکرده است.

همین مسئله ممکن است دیدگاه سونی را نسبت به “گیمینگ ابری” برای شما مشخص کند. Gaikai  سرویس بازی‌های ابری است که به عنوان یک مکمل برای همین سبک بازی که الان شما انجام می‌دهید وارد خواهد شد. قرار نیست جایگزین نسل آینده‌ی پلی استیشن شود و دست‌یابی به تجربه‌ی نهایی کنسول گیمینگ را هدف قرار داده است. این سرویس قرار است گزینه‌های متفاوت و مختلفی را برای روی وسیله‌های مختلف به شما بدهد. نه چیز دیگر.

ما به عنوان گیمر با آن کاملا آشنا هستیم. «اینترنت» قابل اعتماد نیست. برخی اوقات برای چند دقیقه تاخیر داریم، فقط به خاطر آن‌که همسایه‌ی دیوار به دیوار در حال گرم کردن غذای شب با استفاده از مایکرو-ویو است. [البته اصلا بد به دلتان راه ندهید، این‌ها مال خارجی‌ها است، ما بدون مایکرو-ویو هم لگ داریم فراوان!]  گاهی اوقات شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که به هر دلیل ناخواسته‌ای مجبور به استفاده از اینترنت ۵۱۲kbps ADSL و نه بهتر از آن هستید. شاید گاهی اوقات اصلا سیم تلفن منزلتان به دلیل فعالیت‌های تعمیراتی و یا یک تصادف جاده‌ای خراب شده و تا چند روز به کل اینترنت ندارید. برخی اوقات، اصلا در مکانی نیستید که بخواهید از اینترنت استفاده کنید. در همه‌ی این سناریو‌ها، سرویس بازی‌های ابری شما به واقع، به درد نخور می‌شود. و اگر برای بازی کردن فقط از این سیستم بهره بگیرید، آن‌گاه شما نمی‌توانید بازی کند، مگر با دستیابی به شرایط عالی.

این موضوع حقیقتی است همراه با سرویس‌های ابری مختلف. و اگر یکی از آن‌ها بهتر شدن وضعیت را وعده دهد، باید منتظر بهبود وضع اینترنت هم باشید. و گاهی اوقات به شما این اطمینان را می‌دهند که تعداد کسانی که با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند بسیار کم و در اقلیت محض است. اگرچه هر دوی این گفته‌ها درست است اما بی‌معنا هم هستند. اگر شما سونی یا مایکروسافت و یا هر شرکت منتشر کننده‌ی دیگری هستید، می‌خواهید تعداد دقیقی از کسانی که از سرویس شما استفاده‌ می‌کنند بدانید. اگر ۱۰ درصد از خریداران شما، به عنوان مثال، به طور منظم با مشکلات سیستم ابری دست و پنجه نرم کنند، آن‌گاه این به این معنا است که سرویس شما برای بین ۶ تا ۱۰ میلیون نفر بی‌ارزش خواهد شد. و این دقیقا همان کابوسی است که بلیزارد با دیابلو۳ و طعم آن را چشید. آیا سونی یا مایکروسافت به خاطر ارتباطات اینترنتی ضعیف و مشکلات عدیده‌ی سرویس ابری حاضر می‌شوند ۶ تا ۱۰ میلیون از کاربران خود را از دست بدهند؟ مسلماً نه.

پس سونی این چنین کاری نخواهد کرد. همه‌ی ایده‌هایتان مبنی بر ظهور یک PS4 ارزان قیمت که فقط بازی‌ها را با استفاده از سیستم ابری به جریان می‌اندازد ر کنار بگذارید. این بیتشر به تجربه‌های فیلم‌های علمی تخیلی می‌خورد، نه نسل بعد کنسول‌ها. با این‌که این حرکت رها کردن یک گربه در میان کبوتران به نظر می‌رسد، ولی با توجه به گفته‌های پیشین می‌توان نتیجه گرفت که این گربه، کور و لنگ خواهد بود و کاری از پیش نمی‌برد.

آن‌چه سونی به انجام خواهد رسانید، حتی هیجان‌انگیزتر است – یا حتی می‌توان گفت اندکی «انقلابی». این شرکت در سال‌های اخیر تلاش‌های جالب توجهی برای به جریان انداختن برند پلی استیشن در میان دیگر ابزارها کرده است. ما یک تلفن همراه با برند Xperia داشتیم که نام PlayStation را یدک می‌کشید. که البته متاسفانه آشغال بود و بعد از آن توجه سونی جابه‌جا شد و به سمت تبلت‌های اندروید رفت. (که باز هم یکم آشغال بود) بعد از آن هم دیگر وسایل مثل PlayStation Mobile، به طور رسمی‌تر PlayStation Suite که سیستمی برای منتقل کردن داده‌ها و محتویات پلی استیشن به گوشی‌های موبایل – در حال حاضر فقط گوشی‌های سونی است،‌اما یک قرارداد با HTC در E3 علنی شد- است، رونمایی شد. ایده‌ی اصلی در نهایت، این است که محتوای پلی استیشن و شبکه‌ی پلی استیشن (PSN) را به هر تعداد ممکنی از وسایل الکترونیکی انتقال دهد.

Gaikai تکه‌ی بزرگی از این پازل است. برگردیم به E3، این شرکت یک قرارداد همکاری با سامسونگ امضا کرد که تکنولوژی Gaikai  را وارد همه‌ی تلویزیون‌های سامسونگ کند. از سونی انتظار می‌رود از این قبیل کارها بیشتر و بیشتر انجام دهد، حتی فراتر از آن، با تکنولوژی Gaikai  تلویزیون‌ها، تلفن‌ها، لپ تاپ‌ها و تبلت‌های برند سونی را متحول کند. و البته … کنسول‌های سونی.

وقتی این تکنولوژی وارد این دستگاه‌ها شود چه خواهد کرد؟ دسترسی به پیشینه‌ی نرم افزاری قدرتمند سونی در زمینه‌ی سرگرمی را به ارمغان خواهد آورد. سونی و همکاران ناشرش بر مجموعه‌ای تکیه زده‌اند که ۱۵ سال ارزش دارد. پیشینه‌ی پلی استیشن، پلی ۲، PSP و پلی ۳ به خوبی دورانی را که بازی‌های رایانه‌ای رفته رفته به یک فرهنگ تاثیرگذار تبدیل شدند و عرصه را یک بار تعریف کردند و بازهم دست به تعریف دوباره‌ای از بازی زدند؛ را پوشش می‌دهد. برخی از بازی‌های پیشینه‌ی سونی برای PSP و PS3 مهیا شده‌اند، اما Gaikai  به فرایند دسترسی به این بازی‌ها سرعت می‌بخشد تا بازی‌ها را در دامنه‌ی گسترده‌تری از ابزارهای الکترونیکی و با قیمت‌های ایده‌آل فراهم کند. نظرتان درباره‌ی دسترسی به کتابخانه‌ی محتوای PS1 به عنوان بخشی ازاشتراک PlayStation Plus خود چیست؟ ماهی دو سه پوند بررای تمام پیشینه‌ی بازی‌سازی سونی بر روی تلفن و یا تبلتتان؟ شاید هیچ‌کدام از این اتفاقات نیفتد و سونی برنامه‌ی دیگری داشته باشد، اما نکته این‌جا است که Gaikai  به سونی انعطاف پذیری منحصر به فردی برای تحقق رویاها خواهد داد.

راه‌هایی برای انجام‌ همین کار با بازی‌های جدید هم هست. این ایده که دموی یک بازی را به جای دانلود کردن و پَراندن چند گیگابایت ناقابل برای یک نمونه‌ی ۲۰ دقیقه‌ای از سیستم ابری اجرا کنیم دوست داشتنی است. البته، کیفیت دمو ممکن است به خوبی بازی نهایی نباشد، با این‌حال حتی خریداران غیرمتخصص هم نسبت به چنین موضوعی به طرز شگفت‌انگیزی حریص هستند. ما همه به این حقیقت ایمان داریم که DVD از یوتوب بهتر است، بلو-ری از DVD بهتر است و … پس این موضوع که کیفیت بازی اصلی بهتر از دموی اجرا شده توسط سیستم ابری است چیز عجیبی نخواهد بود. حتی یک آپشن برای اجراکردن بازی‌های کامل هم وجود دارد، فقط نباید انتظار داشت که این‌گونه بازی‌ها جایگزین بازی‌های روی دیسک و یا دیجیتال شوند. حداقل برای چند سال آینده.

این‌ها آینده‌ی از سونی و Gaikai  به نظر می‌رسد. نه یک جایگزین برای کنسول خانگی شما، بلکه پلی استیشن بیشتر در مکان‌های مختلف. همچنین یک دلیل نهایی برای سونی وجود دارد تا تن به خرید Gaikai بدهد. “جلوگیری از انجام این کار توسط دیگر کمپانی‌ها”. و شما می‌توانید مطمئن باشید که علاوه بر سامسونگ‌،‌ Gaikai مورد توجه بسیاری از رقبای دیگر سونی قرار گرفته بوده است. باز هم این سوال به ذهن می‌رسد:‌ چه کسی OnLive را خواهد خرید؟


نویسنده : admin نظرات ()
مطالب مرتبط

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی